Compania Agroland Agribusiness, lider în sectorul agricol românesc, a înregistrat performanţe financiare remarcabile în primele şase luni ale anului 2023. Cifra de afaceri a crescut cu 11%, atingând 86,4 milioane de lei, iar EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) a fost de 9,7 milioane de lei, cu 9% mai mare faţă de semestrul I din 2022.
Aceste performanţe au fost susţinute de creşterea numărului de clienţi facturaţi cu 13%, de la 17.800 la 20.100, ceea ce a compensat scăderea cu peste 30% a preţului fertilizantilor din ultimul an. Agroland Agribusiness este lider de piaţă în distribuţia de fertilizanţi şi seminţe, având o cotă de piaţă de 15%. Compania are o reţea naţională de 42 de magazine specializate şi un depozit central în Timişoara.
Cu toate acestea, conducerea companiei a anunţat revizuirea în jos a bugetului de venituri şi cheltuieli (BVC) pentru anul 2023, propunându-şi obţinerea, la nivel anual, a unui profit net de 2,6 milioane de lei (de la 3,2 milioane de lei), potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille. Motivele acestei revizuiri sunt legate de incertitudinea privind evoluţia pieţei agricole în contextul pandemiei de COVID-19, precum şi de creşterea costurilor operaţionale şi financiare.
În ciuda acestor provocări, Agroland Agribusiness îşi menţine strategia de dezvoltare pe termen lung, bazată pe diversificarea portofoliului de produse şi servicii, extinderea reţelei de magazine şi consolidarea relaţiilor cu clienţii. Compania intenţionează să investească 12 milioane de lei în anul 2023 pentru modernizarea infrastructurii existente şi deschiderea a cel puţin cinci noi magazine în zonele rurale. De asemenea, compania îşi propune să crească gradul de digitalizare a proceselor interne şi să îmbunătăţească experienţa online a clienţilor prin lansarea unei platforme e-commerce.
Agroland Agribusiness este o companie listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) din anul 2019, având o capitalizare bursieră de aproximativ 100 milioane de lei. Acţiunile companiei au avut o evoluţie pozitivă în ultimul an, crescând cu 25%. Compania are peste 400 de angajaţi şi peste 25.000 de clienţi activi.